WELKOM op mijn blogsite.

De inhoud van deze weblog heeft als aanleiding ''wat gezondheid-ongemakken'' welke zich sinds 2006 progresssief manifesteren. De belangstelling van meerdere personen hoe dit proces verloopt was voor mij de aanleiding een weblog te maken opdat ik niet circa 40 keer het zelfde verhaal, ervaring, beleving zou willen vertellen. Op deze site ''No worries mate, Carpe Diem '' beschrijf ik wat ik zoal dagelijks tegen kom wanneer je ''niets vermoedend'' , op een dag, 19 december 2007, de diagnose progressieve spierziekte krijgt.

Op de site http://alsalsalswordt.blogspot.com/
schrijf ik overdenkingen, en ´´lijfelijke´´ ervaringen van me af.

Wil je reageren op de inhoud ...of gewoon even contact, bellen mag natuurlijk altijd:06 301 628 41 . of, een mailtje naar:
chcdeenik@planet.nl

graag tot horens, ziens,mails

groetjes
Conny Deenik



Sinds 16 december 2007 zijn er 59 berichten geplaatst. Om het overzichtelijk te houden zijn de meest recente berichten gepubliceerd. De voorgaande zijn te openen met de optie ´´oudere berichten´´ of ´´Berichten (Atom), gepositioneerd onder het recent gepubliceerde bericht.


laatste update van deze site is van gepubliceerd op 12 maart 2010
19 november 2009.
´´het ´´ kan ook anders.

Ik ´´zit ´´alweer een paar weken relaxed in de elektrische rolstoel (elro) welke is geleverd via de WMO.De leverancier van de elro laat mij de andere kant van kwaliteit van dienstverlening zien en ervaren.
Na aanvraag bij de WMO had ik binnen een week de indicatiestelling door het Ciz en binnen 3 weken na de aanvraag m´n huidige elektrische rolstoel.
Het was even wennen, maar inmiddels kan ik me aardig verplaatsen van a naar b met de joystick welke als besturing is geplaatst. Deze elro is in vele standen in te stellen,van keukentafelstoel tot relaxstoel.

Het gebruik van de elro, zowel binnen als buiten, is ideaal nu ook de automatische deuropener op de voordeur is geplaatst. Bijkomend, groot, voordeel is dat ik niet meer hoef ´´te hannesen´´ om de sleutel in het sleutelgat te krijgen. Met de afstandsbediening de deur vanuit ´´de luie stoel´´ openen, is helemaal een luxe.


Thuiszorg-hulp is en blijft een puzzle voor zowel de zorgaanbieder als de zorgvrager. Tekort aan medewerkers maakt dat binnen de planning geen continuïteit van hulp geboden kan worden.
Toen ik die omissie besprak met de ergotherapeut van het ALS begeleidingsteam, attendeerde ze mij op een nieuwe organisatie, welke een ander ´´systeem´´ als visie heeft.


De inhoud van de site en het telefoongesprek geeft me het gevoel van een meer persoonsvraaggerichte en professionele aanpak van het totaal pakket van zorgverlening. Binnenkort heb ik een oriënterend / kennismakingsgesprek met de manager van de zorgtoppers, http://www.zorgtoppers.nu/ .of de dames kunnen zingen…geen idee ?!

Trap ALS de Wereld uit 2010.
De voorbereiding voor een gezellige dag, zaterag 19 juni 2010, verloopt voorspoedig.
In voorgaande periode heb ik via het Maatschappelijk diner,georganiseerd door de Vrijwilligers Centrale Huizen, de eerste matches met bedrijven en organisatie kunnen maken., WOW !. Voor januari 2010 staat een afspraak met de Lionsclub en gaan we bedrijven en sportverenigingen benaderen met het verzoek te willen sponsoren.

Het Maatschappelijk diner was voor mij persoonlijk weer een ´´ouderwetse´´ netwerk avond. Immers, als accountmanager is één van je taken netwerken en dat was dan vaak ´´net werken´´. En zo voelde dat die avond ook, ALS werken voor een goed doel.!

Geen opmerkingen: