WELKOM op mijn blogsite.

De inhoud van deze weblog heeft als aanleiding ''wat gezondheid-ongemakken'' welke zich sinds 2006 progresssief manifesteren. De belangstelling van meerdere personen hoe dit proces verloopt was voor mij de aanleiding een weblog te maken opdat ik niet circa 40 keer het zelfde verhaal, ervaring, beleving zou willen vertellen. Op deze site ''No worries mate, Carpe Diem '' beschrijf ik wat ik zoal dagelijks tegen kom wanneer je ''niets vermoedend'' , op een dag, 19 december 2007, de diagnose progressieve spierziekte krijgt.

Op de site http://alsalsalswordt.blogspot.com/
schrijf ik overdenkingen, en ´´lijfelijke´´ ervaringen van me af.

Wil je reageren op de inhoud ...of gewoon even contact, bellen mag natuurlijk altijd:06 301 628 41 . of, een mailtje naar:
chcdeenik@planet.nl

graag tot horens, ziens,mails

groetjes
Conny Deenik



Sinds 16 december 2007 zijn er 59 berichten geplaatst. Om het overzichtelijk te houden zijn de meest recente berichten gepubliceerd. De voorgaande zijn te openen met de optie ´´oudere berichten´´ of ´´Berichten (Atom), gepositioneerd onder het recent gepubliceerde bericht.


laatste update van deze site is van gepubliceerd op 12 maart 2010
3 februari.
voor alle zekerheid toch vandaag bij de andere pensioenverzekeraar gevraagd hoe het staat met de voorbereidingen tot tijdige betaling van mijn verworven rechten ....oh, ja.....gaan we nu doen!. het is net als in de tijd dat ik werknemer was....ACH-meaculpa !!, intussen heb ik wel weer het initiatief moeten nemen !
2 februari.
Niet alleen het Zwitserlevengevoel wordt eerst flink ´´gekoeld´´voordat ik miv 1 maart a.s.de warme douche mag ´´voelen´´.......ook de slogan ´´weet wat je waard bent´´.....kan anders uitpakken dan wordt ´´beloofd´´. Met verwijzing naar voorwaarden en de site van het UWV kan ik niet anders dan concluderen dan dat het PGGM ´´oordeelt èn veroordeelt´´zonder te weten waar men naar verwijst, nml naar informatie die haaks staat op de motivatie van het negatief besluit tot betaling van door mij verworven flexpensioen´´waarde´´. De juristen van PGGM buigen zich nu over mijn bezwaar op het negatieve besluit en tegenstrijdige informatie.

25 januari 2010.
een ijskoud Zwitserleven gevoel…
krijg ik wanneer ik tijdens een telefoongesprek met mijn contact persoon moet constateren dat een op 13 augustus 2009 gezonden mail niet op inhoud is meegewogen in de beslissing van mijn vraag het opgebouwde pensioenrecht te willen afkopen. Ik zal jullie de details besparen , maar ik heb ´´haar´´ ,net als een andere dienstverlener een paar weken geleden´´ kunnen vangen´´ op haar eigen woorden . En dat is niet leuk als je als verzekeraar in discussie moet gaat met een cliënt ´´die geen verstand van verzekeren heeft´´ , maar zich wel heeft verdiept in vigerende wet- en regelgeving. Net als in 2009, een ochtendje ´´alert zijn bij wat gezegd wordt, het kost tijd en energie, maar mogelijk eind van de dag een rechtvaardigde oplossing. Wat blijkt, gegeven het antwoord van de inspecteur van belasting , naar wie ik door Zwitserleven was verwezen, dat de DNB het bevoegde orgaan is, slorig, toch! dus nu´´gewoon miv 1 maart 2010 afkopen van het verworven penisoenrecht´´.

zorgverzekeraar.


Zo is er vandaag ook een brief uitgegaan naar de zorgverzekeraar. …ja we zijn nog ´´on speaking terms´´.
Na wat aandringen heb ik na 11 weken, ipv de volgens vigerende voorwaarde 4 weken, een inhoudelijke reactie mogen ontvangen. Ik heb nu totaal 3,5 pagina met loze excuses en ……schrik niet…… een toezegging dat ik 50,-- euro tegemoet mag zien voor de ontstane situatie. Er staat een passage in die brief welke voor mij aanleiding is in gesprek te gaan met een advocaat om te kijken of er een vervolgstap naar een verzoek tot schadeloosstelling mogelijk is.
pensioenfonds.
het pensioenfonds waar ik een flexpensioen heb opgebouwd heeft ook vandaag een brief van mij gekregen. Dat het vigerend beleid en wetgeving niet paraat is bij medewerkers die een aanvraag tot uitkering in behandeling nemen, mocht ook hier blijken. Vraagt ook weer energie en tijd, maar zal uiteindelijk toch ook wel weer tot een rechtvaardige oplossing komen

na vandaag weet ik wel dat ik nu ´´blij´´ mag en moet zijn dat ik de waardeoverdracht van enkele pensioenrechten naar die van het pensioenfonds van mn laatste werkgever NIET heb getekend. nu ´´krijg´´ ik nog m.i.v. 1 maart 2010 een vervroegd ´´pensioen-appeltje´´ als troost voor de ontstane WIA / IVA situatie.

Geen opmerkingen: