WELKOM op mijn blogsite.

De inhoud van deze weblog heeft als aanleiding ''wat gezondheid-ongemakken'' welke zich sinds 2006 progresssief manifesteren. De belangstelling van meerdere personen hoe dit proces verloopt was voor mij de aanleiding een weblog te maken opdat ik niet circa 40 keer het zelfde verhaal, ervaring, beleving zou willen vertellen. Op deze site ''No worries mate, Carpe Diem '' beschrijf ik wat ik zoal dagelijks tegen kom wanneer je ''niets vermoedend'' , op een dag, 19 december 2007, de diagnose progressieve spierziekte krijgt.

Op de site http://alsalsalswordt.blogspot.com/
schrijf ik overdenkingen, en ´´lijfelijke´´ ervaringen van me af.

Wil je reageren op de inhoud ...of gewoon even contact, bellen mag natuurlijk altijd:06 301 628 41 . of, een mailtje naar:
chcdeenik@planet.nl

graag tot horens, ziens,mails

groetjes
Conny Deenik



Sinds 16 december 2007 zijn er 59 berichten geplaatst. Om het overzichtelijk te houden zijn de meest recente berichten gepubliceerd. De voorgaande zijn te openen met de optie ´´oudere berichten´´ of ´´Berichten (Atom), gepositioneerd onder het recent gepubliceerde bericht.


laatste update van deze site is van gepubliceerd op 12 maart 2010
23 december 2009.

´´op de valreep van 2009 ´´
nog even enkele ´´lopende zaken´´ en (nieuwe) ervaringen .

VALYS
De vervoersorganisatie waarvoor je als mindervalide een pasje je kunt aanvragen.Deze organisatie wordt gefinancierd door de overheid.Het betreft zowel personen vervoer als rolstoelvervoer o.i.d., buiten de regio.Er mag, voor hetzelfde tarief, één begeleider mee.M´n eerste ervaring met Valys, een ritje, in de rolstoel, van huis naar het UMCUtrecht vv, dat ik, voordat we op de snelweg waren het gehele dorp had gezien en vele drempels had gevoeld en de terugweg een extra ritje Utrecht heb gehad. Geen prettige ervaring. Bij navraag bleek dat er een mogelijkheid is tot solo-vervoer, dwz via de kortste weg van A naar B.vv De aanvraag om hiervoor in aanmerking te komen moet wel vergezeld gaan van een verklaring van de medisch specialist. Oké, geen probleem, dus dien ik een verzoek in. Na drie weken niets gehoord te hebben , toch maar even bellen. Neen , mevrouw dat had u niet naar Oud Beijerland moeten sturen maar naar het Kantoor in Kampen, afd Klantenservice. Oké, met wie spreek ik nu, ´´afd Klantenservice´´. oh, dan kunt u mij vast doorverbinden met uw vestiging in Oud Beijerland, nee mevrouw ik weet het nummer niet, bijzonder voor de afd Klantenservice. Maar niet verder geprobeerd het nummer van het kantoor in Oud Beijerland te achterhalen, ik besluit om er zeker van te zijn dat mn brief aankomt, een aangetekende brief naar kantoor Kampen te sturen. We kennen het van Overtoom, per omgaande had ik de bevestiging binnen dat vanaf 11 december ik recht heb solo vervoer. Daar Valys niet belt wanneer ze er bijna zijn , wat je wel positief beantwoord wanneer ze het vragen bij het reserveren van een rit, toch maar even gebeld dat ik dat ´´lastig´´ vind. en maak van de gelegenheid gebruik te vragen of mijn recht op solo vervoer als in ingevoerd in mijn gegeven, ´´.nee mevrouw dat kan nog wel een weekje duren.´´ Terugbelactie staat genoteerd voor eind december 2009.

Klacht over zorgverzekeraar bij DNB.
Daar een reactie op mijn ingezonden klacht bij De Nederlandse Bank uitblijft, toch maar even bellen. In de loop van de jaren vele smoesjes gehoord waarom dingen niet of op niet op tijd gebeuren, echter het navolgende excuus vind ik wel in de top 10 van mijn ervaringen passen. Nadat de medewerker van DNB mij aangeeft wat de vervolgstap(pen) kunnen zijn in de afhandeling van de klacht, vraag ik waarom ik nog geen bevestiging van ontvangst heb mogen ontvangen incl de naam van de persoon die klacht in behandeling heeft.
´´ mevrouw het zo druk, daar hebben we nog geen tijd voor gehad, het is nml extreem druk daar we vele vragen van DSBklanten moeten beantwoorden´´.
Sorry mevrouw, maar dat is uw probleem en ik hoef uw probleem niet op te lossen, dwz wachten tot u tijd heeft, u heeft de plicht binnen gesteld termijn mijn klacht in behandeling te nemen en mij daarover te berichten´´. toen was het even stil aan de nader kant. Oké mevrouw ik zal kijken wat ik binnenkort voor u kan doen. ik hoop u binnen en week te berichten´´Geen reactie, dus maar bellen ….sorry mevrouw, mijn collega heeft het dossier in behandeling, zij is er vandaag niet,, ik zal vragen of zij u woensdag a.s. belt´´.
wordt vervolgd…( hoop ik)…
Na 2 dagen.als een reactie  via de mail ??!!…Een reactie waarmee ik nog niet weet of de DNB actie gaat nemen of niet en verwijzen ze naar drie andere instanties ´´die ook iets voor u kunnen doen´´. Alvorens naar andere instanties te gaan een herrinnering van mijn klacht naar de zorgverzekeraar gemaild. Het antwoord is dat zij uiterlijk 5 januari 2010 zullen reageren....wie weet ...? Inmiddels is ook de 3e sta-op stoel als teststoel onderweg , die wordt 4 januari 2010 geleverd.

UWV
Gegeven het feit dat mijn hulpvraag en zorgvraag toeneemt, heb ik het UWV geïnformeerd over de wijzigingen in mijn medische status. Binnen het UWV is er (nog steeds) achterstand in het verwerken van meldingen, dus ik maar even bellen wat de status is van mijn aanvraag. Duidelijk wordt dat mijn actie leidt tot het printen van mijn aanvraag en het voornemen die print op het bureau van een keuringsrats te krijgen.
Concreet…ook in deze fase, als WAO-er, is de ´´klantvraaggerichtheid´´ niet anders dan in de 104 weken ziektewet, te weten: niet bellen is niet reageren , niet printen van gegevens is niet in behandeling nemen,met als gevolg, niet tijdig adviseren en/ besluiten tot een beschikking.
Reden van melding is dat verzekeringsarts kan besluiten tot verhoging van het uitkeringspercentage van 75 naar 85%, gegeven de afhankelijkheidssituatie en toenemende noodzaak van zorg.

het CAK,
Die organisatie lijkt ´´oost Indisch´´ doof voor vragen en verzoeken welk niet in de procedure passen. Dit jaar maar even niet meer, volgend jaar de miscommunicatie maar vervolgen met elkaar, met voor mij als doel te komen tot een win-win situatie.

CARPE DIEM ….
Heeeeeeeeeeeerlijk dit witte winterweer, je scootmobiel gedraagt zich af en toe als een squad, het is koud, mooie foto´s gemaakt van dit uitzonderlijke witte winterweer en landschappen etc etc ……ben met het boek ongeveer op de helft…….2e Kerstdag bbhh…..andere dagen van het lange Kerstweekend maken we gezellig met bihh…… oude buurtjes komen borreltje halen…..ben blij met mn hh-hulp…….kleinkinderen van een vriendin vinden het meerijden op een elro GEWELDIG….die ´´guppies´´zien m´n handicap niet als een belemmering in communicatie en benadering, je ziet ze wel denken …....










De specht laat zich zien,net als het roodborstje, de vinken, de vlaamse gaaien, tortelduiven, bosduiven, de vele mussen, incl. een heggemus, de koolmeesjes en de pimpelmezen;. ik verwacht binnenkort de staartmezen.

De kortste dag en langste nacht van 2009 hebben we al weer gehad, een lang en bewogen jaar met mooie en dierbare herinneringen.
Alle reden uit te kijken naar de dagen die langer zullen gaan worden, naar de dag dat de warmte van de zon weer te voelen is, kou is niet meer het vriendje van m´n lichaam, warmte is aangenamer.

Tòt horens, mails, ziens in 2010 !

Geen opmerkingen: