WELKOM op mijn blogsite.

De inhoud van deze weblog heeft als aanleiding ''wat gezondheid-ongemakken'' welke zich sinds 2006 progresssief manifesteren. De belangstelling van meerdere personen hoe dit proces verloopt was voor mij de aanleiding een weblog te maken opdat ik niet circa 40 keer het zelfde verhaal, ervaring, beleving zou willen vertellen. Op deze site ''No worries mate, Carpe Diem '' beschrijf ik wat ik zoal dagelijks tegen kom wanneer je ''niets vermoedend'' , op een dag, 19 december 2007, de diagnose progressieve spierziekte krijgt.

Op de site http://alsalsalswordt.blogspot.com/
schrijf ik overdenkingen, en ´´lijfelijke´´ ervaringen van me af.

Wil je reageren op de inhoud ...of gewoon even contact, bellen mag natuurlijk altijd:06 301 628 41 . of, een mailtje naar:
chcdeenik@planet.nl

graag tot horens, ziens,mails

groetjes
Conny Deenik



Sinds 16 december 2007 zijn er 59 berichten geplaatst. Om het overzichtelijk te houden zijn de meest recente berichten gepubliceerd. De voorgaande zijn te openen met de optie ´´oudere berichten´´ of ´´Berichten (Atom), gepositioneerd onder het recent gepubliceerde bericht.


laatste update van deze site is van gepubliceerd op 12 maart 2010
09/09/2009.

beloofd=beloofd, een aanvulling op het bericht van gister.
geen idee waarom ik gister ben geëindigd met morgen meer, maar oké !.

Naast al dat materiele ´´gedoe´´ gebeurt er natuurlijk wel het een en ander in je ´´lijf´´. Jullie willen graag weten hoe het daarmee staat.
Ongemakken uiten zich in de vorm van het feit dat minimale inspanning gepaard kan gaan ´´onaangenaam´´ transpireren, heren sorry,ff ´´beppen praat´´, alsof ik weer in de overgang ben. Dit euvel met revalidatiearts besproken net als dat wanneer m´n been te lang ´´out of order is´´deze paars wordt en-of koud aanvoelt. Dit zou met het sympathische stelsel te maken hebben en de reactie van dit soort niet te beïnvloeden fysische processen voelt niet sympathiek, da´s zeker. Zelfs dit ongemak (ken) went. Het meer in de rolstoel bewegen betekent ook dat m´n darmstelsel niet meer ´´op volle kracht´´ werkt en ik m´n darmen moet gaan helpen opdat de inkopen bij de plaatselijke supermarkt, milieuvriendelijk en op een voor mij aangename wijze wordt geproduceert. Een hulpmiddel, ja ook voor dit soort beperkingen zijn die ´´te verkrijgen´´, zonder problemen overigens, maakt de dagelijkse activiteit weer ´´aangenaam´´.

Dat m´n handen niet willen wat ik wil, maakt me onhandig en wanneer een eenvoudig hh klusje niet direct lukt, boos en tegelijkertijd verdrietig. En niet alleen bij hh klusjes ook in ADL activiteiten merk ik dat bijvoorbeeld de knoop van een broek open en dicht maken, een rits open-, dicht doen nog te doen is wanneer je geen ´´hoge nood´´ hebt. Daar je de beschikbare kracht niet kunt inschatten komt het steeds vaker voor dat dingen een paar vallen voordat je ze in je handen hebt en houdt, zo ook het pakken van bijv m´n betaalpas of papier geld. Wees creatief .....dus zorg ik dat ik contact geld ´´los´´ bij de hand hebt. Ik word dan met de feiten geconfronteerd wat kei, keihard is, en niet leuk, dat kan ik je verzekeren.

Het positieve is wel dat je wordt teruggeworpen op je creativiteit om dat klusje toch
´´zelluv´´ te doen, vaak lukt het nog, niet altijd meer en dan moet ik hulp gaan vragen.
Hulpvragen is toch wel het moeilijkste wat er is. Nu ik de tijd heb, merk ik dat ik accepteer dat een klusje waar ik tot 2 jaar geleden een uur overdeed, ik nu in meerdere dagen toch voor elkaar krijg en dat is dan een goed en trots gevoel.
Kortom, natuurlijk het proces gaat door, maar veeeeeeeeeeeeeeeeeeeel te snel en zet een mens aan het denken, hierover binnenkort meer in een nieuw bericht op de andere site http://alsalsalswordt.blogspot.com/

Digitale fotografie is een uitkomst.......als gek die van vele situaties een foto wil maken wordt het lastig de camera vast en stil te houden, ik maak steeds meer fotos´om er maar zeker van te zijn dat ´´het moment´´ niet bewogen is., of het daarop volgende moment nog mooier is om vast te leggen, ook hier...´´ieder nadeel kan z´n voordeel hebben´´.

en verder......
vermaak ik me met maken van een ´´starters pakket´´ voor een sinds 1 september gepenspioneerde ex-collega die nu een eigen toko is gestart. Van de week hebben we het logo gekozen , visitekaartjes gemaakt en ik ga nu aan het briefpapier, de lay-out voor de facturatie van verleende diensten èn een eenvoudige website fröbelen. Leuk om te doen, er gaat ongemerkt veeeeeeeel tijd inzitten.
en ....
ik heb ´´gesolliciteerd´´ naar een min of meer vrijwilligersfunctie in de zorgsector, bij positief vervolg volgt meer info, nu nog even niet, laten we zeggen dit valt onder intellectuele integriteit,´´laten we de wereld bekijken zoals die is en niet zoals we zouden willen dat hij was´´, ik vind het heel leuk die functie, circa 20 uur per maand, in te gaan vullen, wie weet ?

tot het volgende bericht.

Geen opmerkingen: